kmk11Pesimista stojí v daždi, optimista sa sprchuje pod oblakom

Obsiahlejšia odpoveď

Publikované 30.05.2018 v 16:31 v kategórii Iné, prečítané: 23x

na komentár z príspevku
 Merci
Z detských čias zo Slovenska si pamätám, že rodičovské združenia prebiehali ako hromadná akcia, resp. ako spoločenská akcia "tamtamy" na roztrúbenie akýchkoľvek informácii o každom žiakovi, jednotlivcovi na všetky svetové strany. Z občasného rozprávania niektorých dospelých usudzujem, že minimálne tretine prítomných nebolo podobné jednanie dvakrát po vôli.
Ako fungujú rodičká dnes, netuším. V Nemecku a isto i iných krajinách sa už dlhšiu dobu zachováva diskrécia. Aj preto sa niekdajšia pedagogika (inak na Sk sa so živými príkladmi pozostatkov minulosti stretávam na občasných návštevách ešte relatívne pravidelne - bohužiaľ - pričom svoje tvrdenie nevzťahujem na rodičovské, ale všeobecne) nazýva "čiernou".
Ale nazad ku nám. Na začiatku školského roka sa rodičia stretnú spoločne s triednym učiteľom/-kou na rodičovskom združení, aby sa dozvedeli všetko potrebné a organizačné pre začínajúci školský rok. Prvé dva roky sa nám predstavovali i pridelení pedagógovia jednotlivých predmetov, ale po zvážení ich hektického presunu z triedy do triedy sa vedenie školy tento rok rozhodlo, že zrušia uvítaciu štvanicu kolegov. Je to vcelku pochopiteľné, keďže naše gymnázium má odhadom 24 a viac tried, čo pre niektorých učiteľov znamenalo maratónsky beh medzi dvoma vskutku rozľahlými budovami.
Ak je spoločné stretnutie potrebné opäť, lebo sa napr. organizuje lyžiarsky zájazd či iné väčšie akcie, stretnú sa obe strany nanovo. Čo sa týka jednotlivých žiakov a ich správania či známok počas roka, sú návštevy rodičov čisto individuálne. Dvakrát do roka sa organizujú celoškolské (tak ako to ja volám "speed dating") rodičká. Vtedy začína kolobeh 10-minútových rozhovorov medzi príslušnými učiteľmi a zákonnými zástupcami žiaka. Asi dva týždne predtým donesú deti domov nahlasovacie formuláre a my vpisujeme svoje možnosti a predstavy, ku komu chceme ísť, načo dotyčný učiteľ ešte odklepnuté stretnutie potvrdí svojim podpisom.
Nie je to nič výnimočné, ak v hlavných predmetoch nezískate vami vytúžený termín, lebo napr. dieťa zabudlo načas odovzdať papier, lebo je napr. veľký záujem o toho-ktorého učiteľa, lebo hviezdy nestoja na vašej strane, lebo...
Ja som sa poučila hneď po premiére mne dovtedy nepoznaného systému. Jednak že som si neuvážene naplánovala všetky termíny jeden za druhým a po druhé, nepoznala som ešte skutočné rozmery bežeckých tratí medzi jednotlivými kabinetmi či triedami, kde sa rozhovory uskutočňovali a ani nevedela, ako náročné je zosúladiť moje predstavy s realitou.
Oficiálne prebiehajú rozhovory medzi 17:00 a 20:00. V desaťminútových intervaloch. Osobne by som si zatiaľ vystačila aj s piatimi, čo sa čisto Michaela týka. Zvyšok je väčšinou príjemný debatšág o ... nesmrteľnosti chrústa a ťažkom živote pedagóga, lebo keď sa učitelia taktne snažia naznačiť tému problémov v synovej triede (o ktorých my, rodičia, viacmenej vieme) vždy spomeniem, že i ja pracujem s deťmi a mnohé je mi známe z vlastnej praxe.
Po chodbách školy zatiaľ behajú žiaci dobrovoľnicí (a vlastne i pri vchode majú jedno pevné stanovisko) a za minimálny poplatok ponúkajú občerstvenie rodičom a učiteľom. Koláče, obložené chlebíky, jednohubky. Vyzerá to síce lákavo, ale ja sa z princípu a pre istotu posilním radšej doma, nech mi v tichu miestnosti neškŕkajú v bruchu žaby hladošky.
Okrem spomínaného som zažila i akcie, kde staršie ročníky prezentovali svoje ročníkové práce väčšinou na tému, týkajúcu sa ochrany životného prostredia či agitácie na podporný školský projekt v Afrike.
Po svojej prvej skúsenosti už rozhadzujeme termíny spolu s Michaelom lišiacky premysleným systémom. Vie, že mi medzi jednotlivými dejtingami musí nechať desať minút voľna, aby som v kľude stihla presun na nové miesto. Ak u nejakého učiteľa termín nezískam, nelámem si tým hlavu. Je dosť rodičov nováčikov ale i tých ostrieľaných, čo si svoje termíny nesprávne naplánujú, resp. vopred neprediskutujú s deťmi správnu taktiku, tým pádom sa im všetko poposúva smerom dozadu alebo sa z objektívnych príčin predsa len nemôžu dostaviť. A tak sa vždy vyskytne nejaká medzera, do ktorej sa, ak mám šťastie, vtesnám.
Po 20.hodine je ďalšia príležitosť, ak si načas vpíšete do poradovníka  vyveseného na dverách svoj želaný termín a učiteľ má čas, predsa len získať desať minút pre seba. Ak učiteľ nemá tú možnosť zostať dlhšie, zostáva posledná alternatíva a to prihlásiť sa na pohovor vrámci oficiálnych konzultačných hodín, ktoré poskytuje každý pedagóg raz do týždňa v rovnaký deň, v rovnakom čase.

Komentáre

Celkom 2 komentáre

  • Anonymný 30.05.2018 v 17:00 Ďakujem za podrobnú odpoveď :-) .


  • kmk11.infoblog.sk 30.05.2018 v 17:19 Rado sa stalo :)


  • Neregistrovaný uživatel

    Meno: Prihlásiť sa

    Blog:

    Obsah správy*:

    Kontrolní kód*:
    Odpovedzte na otázku: Čo je dnes za deň?